ARAG Direct komt op voor jouw recht.
Vragen over ARAG Direct
-
Wat is het verschil tussen ARAG Direct en ARAG?
ARAG Direct is een service van ARAG, de juridisch probleemoplosser die het recht toegankelijk wil maken voor iedereen. ARAG helpt je als je verzekerd bent. Met ARAG Direct helpen we jou wanneer je juridische hulp nodig hebt, als je niet verzekerd bent. Je ontvangt juridisch advies voor een vast bedrag, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
-
Heb ik een verzekering nodig om gebruik te kunnen maken van jullie hulp?
Nee, met ARAG Direct helpen wij iedereen die juridische hulp nodig heeft. Als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt, staan wij voor jou klaar.
-
Kan ik voor alle juridische vragen bij jullie terecht?
Op dit moment kun je met juridische vragen op het gebied van arbeid bij ons terecht. Wanneer je een arbeidsconflict hebt, kunnen wij je helpen. Onenigheid op de werkvloer, kritiek op je functioneren, ziekmelding of dreigend ontslag? Onze arbeidsjuristen helpen je.
-
Waarom zou ik voor ARAG Direct kiezen?
ARAG Direct biedt betaalbare juridische hulp voor iedereen die dat nodig heeft. Je kunt met onze juristen chatten via whatsapp en krijgt antwoord op jouw vragen. Zo geven we een eerste advies om jou op weg te helpen. Daarna bepaal jij of je zelf aan de slag gaat, samen met ARAG of het volledig door ARAG Direct laat oplossen. De juristen van ARAG Direct zijn ervaren in hun vakgebied. Zij kunnen bovendien gebruik maken van de kennis en ondersteuning van 600 juristen. Zo bieden wij een combinatie van kwalitatief hoogwaardige en persoonlijke juridische hulp, waarbij jouw belang centraal staat.
-
Wat is rechtshulp on demand?
Wanneer je juridische hulp nodig hebt, maar niet verzekerd bent voor rechtsbijstand, biedt rechtshulp on demand uitkomst. Hiermee kun je direct gebruikmaken van rechtshulp, zonder wachttijd. Bijvoorbeeld bij ontslag of intrekking van vakantie, loon of toeslagen. Je kunt zo gebruikmaken van rechtshulp tegen een vooraf afgesproken prijs.
Vragen over onze werkwijze
-
Kan ik direct gebruik maken van juridisch advies?
Ja, je kunt direct gebruik maken van juridisch advies. Ook bij een lopend conflict helpen onze juristen jou.
-
Hoe weet ik welk pakket ik moet kiezen?
Je kunt bij ons kiezen uit verschillende opties: “Zelf”, “Samen” en “ARAG”. Hierbij bepaal jij op welke manier we te werk gaan. In een whatsapp gesprek brengen we jouw situatie in beeld. Op basis daarvan adviseren wij één van onze opties. De keuze is daarna aan jou.
Blijkt daarna dat de optie die wij hebben geadviseerd niet (meer) past? Bijvoorbeeld omdat er iets anders aan de hand is? Dan bieden we jou een andere optie aan. Jij mag jouw keuze altijd wijzigen of deze andere optie weigeren.
-
Hoe maak ik gebruik van whatsapp op mijn computer?
Als je nog geen whatsapp op je computer hebt geïnstalleerd, ga je naar https://web.whatsapp.com. Om vervolgens met onze juristen te chatten, volg je de volgende stappen:
1. Open whatsapp op jouw telefoon
2. Klik op “Menu” of “Instellingen” en selecteer whatsapp web
3. Richt uw telefoon naar het scherm om de code te scannen
4. Whatsapp web app is klaar voor gebruik -
Hoe snel beantwoorden jullie mijn vragen?
Onze juristen zijn op werkdagen van 09.00 tot 17.30 beschikbaar om jouw vragen te beantwoorden. Buiten kantoortijden kun je jouw vraag per whatsapp achterlaten. Wij nemen dan de eerstvolgende werkdag contact met je op.
-
Wat zijn de kosten?
Het chatten met onze juristen is gratis. Zo geven wij jou inzicht in jouw situatie en weet je wat jouw positie is. Op basis van het eerste gesprek geven wij een advies voor een vervolgaanpak. Wij werken met vaste prijzen, zodat je weet waar je aan toe bent. Een overzicht van de pakketten en prijzen vind je hier.